SUPER ŽIVILO

20160419_083648

Šparglji so zagotovo ena mojih najljubših vrst pomladanske zelenjave. So okusni in tudi izjemno zdravi, z neskončno pozitivnih učinkov na naš organizem. Njihova sezona se začne v prvi polovici aprila in traja do sredine junija. Lahko so zeleni ali beli, odvisno od načina gojenja. Če pred odganjanjem nasujemo zemljo nad rastlino, bodo poganjki zrasli v temi in zato ostali beli. Zato se imenujejo beluši in so milejšega okusa ter z manj grenkobe kot zeleni šparglji. Pri teh poganjki rastejo na svetlobi in se obarvajo zeleno.

shutterstock_79572142

Najboljše je, da jih uživam takrat, ko so še čisto sveži, saj slabo prenašajo skladiščenje. Izgubijo večino kakovostnih snovi in začnejo “leseneti”, oleseneli deli pa niso užitni. Šparglji svoj značilen okus razvijejo tekom toplotne obdelave.

Šparglji so zaradi svoje sestave, lahke prebavljivosti in nizke kalorične vrednosti, znani kot zelo priljubljeno dietno živilo. Energijska vrednost kuhanih špargljev (100g) je le 22kcal.

Šparglji so čisto pravo superživilo, saj imajo ogromno pozitivnih in blagodejnih učinkov na naše zdravje. Vsebujejo zelo malo maščob, so naravni antioksidant in diuretik. Zato so primerni za vse, ki imajo povišan delež maščob v krvi ali povišan krvnim tlak ter tudi za vse, ki imajo težave z sečili. Šparglji pospešujejo nastajanje vezivnega tkiva, zato njihovo uživanje priporočajo tudi po operativnih posegih.

šparglji

Pri pripravi je pomembno, da olesenele dele odrežemo (lahko jih uporabimo za pripravo juhe), ostalo pa kuhamo približno 10-15 minut. Kuhane šparglje lahko uporabimo kot zelenjavno prilogo ali v raznih omakah. Možnosti priprave te čudovite zelenjave je res ogromno.  Mi jih največkrat jemo z jajci ali v rižoti.

4_medium

60644179

Pa dober tek,

MAMI NA OFF

 

 

 

 

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
22